poniedziałek, 24 grudnia 2012

Czas przemija, tradycje zanikają, a tak poza tym, to zdrowych i wesołych ;)

I pomyśleć,
Że jutro o tej porze
Będę
się przygotowywała
do Pasterki.
Jeny, jeny!
Jak to zleciało!

                             A dopiero co byÅ‚ pierwszy grudnia.... Ten grudzieÅ„ strasznie szybko minÄ…Å‚ ! Wogóle, caÅ‚y rok... Dopiero co Sylwester, styczeÅ„, luty, kwiecieÅ„, czerwiec, wakacje, wrzesieÅ„... I tak zleciaÅ‚o... DwanaÅ›cie miesiÄ™cy.... Ale taki podsumowujÄ…cy post, bÄ™dzie w Sylwestra :)
Tak mi minÄ…Å‚ czas w tym roku :D
 

                       Jedna z moich czytelniczek przysÅ‚aÅ‚a mi proÅ›bÄ™, żebym zaÅ‚ożyÅ‚a kanaÅ‚ na Youtube. Bardzo mnie ta propozycja zaskoczyÅ‚a, nie powiem. Ale niestety nie mogÄ™, bo nie miaÅ‚abym czym nawet nagrywać filmików. I chyba nawet nie wiedziaÅ‚abym o czym ich nagrywać. Na pewno nie byÅ‚yby to filmiki typu "co mam w swojej torebce", "mój makijaż o szkoÅ‚y" itp. Bo takich filmików nie lubiÄ™, a dziewczynami, które je nagrywajÄ…, najzwyczajniej w Å›wiecie - gardzÄ™. PomyÅ›lÄ™ o zaÅ‚ożeniu kanaÅ‚u na wiosnÄ™, kiedy dostanÄ™ aparat :) Wytrzymacie?
?????????
                    No ale miaÅ‚am pisać o ÅšwiÄ™tach. U mnie już prawie wszystko gotowe. Makowiec, sernik, saÅ‚atki... Jutro caÅ‚y dzieÅ„ post :) WÅ‚aÅ›nie... Nie wiem, czy zauważyliÅ›cie, ale kto z nas trzyma siÄ™ tych tradycji. Na przykÅ‚ad kto pamiÄ™ta, że w WigiliÄ™ nie je siÄ™ miÄ™sa? ChoinkÄ™ ubiera siÄ™ w wigilijny wieczór? Kto pamiÄ™ta o sianku pod obrusem? O Å›piewaniu kolÄ™d??? BÅ‚agam Was... Dzisiaj tak sobie rozmyÅ›laÅ‚am, że te nasze SwiÄ™ta sÄ… takie jakieÅ›... niepeÅ‚ne. No bo tak. Pieczmy makowiec z masy makowej z puszki, bo Å‚atwiej; pijemy barszcz z kartoniku, bo szybciej; jemy kupne pierogi, bo samemu nie chce siÄ™ robić; choinki ubieramy miesiÄ…c przed ÅšwiÄ™tami, bo nie mamy czasu... Prezenty sÄ… najważniejsze. Przyjsć, podzielić siÄ™ opÅ‚atkiem, nażreć siÄ™ jak Å›winie, rozpakować prezenty i haj lajf. Smutne, ale prawdziwe.
Święta dzis
Ja osobiÅ›cie na tyle, ile mogÄ™ staram siÄ™ robić wszystko jak nakazuje tradycja. PoszczÄ™ w WigiliÄ™, nie jem miÄ™sa tego dnia, ubieram choinkÄ™ w WigiliÄ™ rano... ChciaÅ‚abym choć raz przeżyć takie prawdziwe ÅšwiÄ™ta z makowcem z maku, a nie z kupnej masy makowej. Współczesność przyzwyczaiÅ‚a nas do tego, że wszystko możemy kupić. Owszem, wszystko. Z wyjÄ…tkiem tylko tej prawdziwej, rodzinnej magii Å›wiÄ…t... 

ŚWIĘTA KIEDYŚ












~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                       No taki poważny temat podjęłam, a teraz trochÄ™ z innej beczki. ChciaÅ‚abym Wam zÅ‚ożyć najserdeczniejsze życzenia, bo jutro w tym caÅ‚ym rozgardiaszu raczej nie bÄ™de miaÅ‚a na to czasu. Nie znam wiÄ™kszoÅ›ci z Was, wiÄ™c życzenia bÄ™dÄ… uniwersalne. Przede wszystkim ciepÅ‚a i miÅ‚oÅ›ci. I żebyÅ›cie mieli takÄ… osobÄ™, której możecie wszystko powiedzieć. No i żebyÅ›cie jutro wieczorem pamiÄ™tali dziÄ™ki komu to wszystko. Dlaczego Å›wiÄ™tujecie. I jeszcze żebyÅ›cie wszyscy, bez wyjÄ…tku mieli takie prawdziwe Å›wiÄ™ta. A nie sztuczne. Poza tym, to zdrowia, bo resztÄ™ kupicie w Biedronce ;-)



P.S Nie dodaję swoich zdjęć narazie, bo mam okropną wysypkę ! Dzisiaj nawet byłam na ostrym dyrzuże, bo strasznie piecze, ale powiedziano mi, że musi to obejrzeć specjalista, więc mam skierowanie do szpitala. Super. W Święta nie pojadę, prędzej w czwartek.





4 komentarze:

  1. Zgadzam się z tym, że ludzie nie trzymają się już żadnych tradycji... Ja w moim domu choinkę ubrałam w Wigilię i wszystko starałam się robić zgodnie z tradycją :) Werzę, że Ty też. A co do Twojej choroby to strasznie Ci współczuję ! Dbaj o siebie, bo co my zrobimy jak pójdziesz do szpitala i nie będziesz pisać ?!?! Nawet nie chcę o tym myśleć. Pozdrawiam i wesołych Świąt :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. powinnaś założyć ten kanał! ja bym ciebie oglądła!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też bym oglondała!!!!

      Usuń
    2. no i ja !!!! Zuzia, załóż :cc

      Usuń

Każdy komentarz czytam, za wszystkie strasznie, ale to strasznie dziękuję <3