niedziela, 16 grudnia 2012

Jak spędzam Święta?

W tym poście
powiem Wam
jak Sue
spędza Święta
:3



No to tak... U mnie wszystko zaczyna siÄ™ od zakupów Å›wiÄ…tecznych, które na ogół robiÄ™ na tydzieÅ„ przed Å›wiÄ™tami. Wczoraj zrobiÅ‚am jednÄ… część, a drugÄ… zrobiÄ™ we wtorek. Co potem? Potem Na dzieÅ„ przed ÅšwiÄ™tami zaczyna siÄ™ wieeelkie gotowanie. Mmm... Bigos, barszczyk i ten wspaniaÅ‚y zapach... W WigiliÄ™ rano ubieramy choinkÄ™ (nie wiem dlaczego, ale zanika zwyczaj ubierania jej w WigiliÄ™ !!!) z mamÄ… i z bratem. Tata gotuje (wiem, to dziwne, ale on jest wyksztaÅ‚cenia kucharzem :D) OczywiÅ›cie jeszcze sprzÄ…tanie i tak dalej. Przez caÅ‚y czas temu Å›wiÄ…tecznemu zamieszaniu towarzyszÄ… kolÄ™dy. Jak byÅ‚am mÅ‚odsza to puszczane z radia, a teraz to z neta :) LubiÄ™ ten wigilijny poranek. Taki... rodzinny. Pod ubranÄ… choinkÄ™ wszyscy kÅ‚adziemy prezenty, które czekajÄ… sobie do wieczora... OkoÅ‚o 17 ja i mama nakrywamy do stoÅ‚u i przychodzÄ… goÅ›cie. Tak. Już tak siÄ™ przyjęło, że do mojego domu zawsze przychodzÄ… goÅ›cie. Nawet jak ja tu nie mieszkaÅ‚am (tylko moja babcia) to i tak wszyscy siÄ™ tu spotykaliÅ›my. I nikt siÄ™ nie dziwi - tak po prostu jest. Czasem jest tak, że kolacjÄ™ jemy w czworo, a goÅ›cie przychodzÄ… później. Przed kolacjÄ… dzielimy siÄ™ opÅ‚atkiem, a po kolacji jest czas na rozpakowanie prezentów. To bardzo piÄ™kny czas... Po prezentach mama robi kawÄ™ i herbatÄ™, kÅ‚adzie na stół ciasta. Wszyscy tak sobie siedzimy i oglÄ…damy Kevina, albo inne Å›wiÄ…teczne filmy. Rozmawiamy sobie tak od serduszka <3 A jak byÅ‚am mÅ‚odsza to z kuzynkami popisywaÅ‚yÅ›my siÄ™ prezentami. Szczerze? Nadal to robimy ! :3 Czasem też idziemy na pasterkÄ™ i tak nam mija Wigilia. W Boże Narodzenie idziemy do koÅ›cioÅ‚a, mama przygotowuje obiad. Znów przychodzÄ… goÅ›cie i jest tak jak w WigiliÄ™ po kolacji. W miÄ™dzyczasie oglÄ…damy sobie filmy i zajmujemy siÄ™ swoimi prezentami. ;) Drugiego dnia ÅšwiÄ…t mniej wiÄ™cej to samo.  
Co roku ta sama rutyna. A jednak nigdy mi się to nie znudzi.! Moim rodzinnym świętom zawsze towarzyszy rozłożony wielki stół w salonie. I to mi się chyba najbardziej kojarzy ze Świętami... Stół a na nim świeczki i potrawy. Wiem, to dziwne :D
~~~~~~~~
KtoÅ› z Was zapytaÅ‚ mnie co chciaÅ‚abym dostać na ÅšwiÄ™ta. Odpowiadam : aprat. Ale to maÅ‚o prawdopodobne, ze wzglÄ™du na cenÄ™, a moi rodzice mieli sporo wydatków w tym miesiÄ…cu (m.in osiemnastka mojego brata). A a jak nie to, to pamiÄ™tnik, książki, kasÄ™ na zakupy. U mnie w domu nie ma zwyczaju, że każdy mi coÅ› kupuje. DostajÄ™ jeden prezent od dziadków i rodziców, a drugi kupuje mi chrzestna. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz czytam, za wszystkie strasznie, ale to strasznie dziękuję <3